آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

تعریف آنفولانزا h1n1

تعریف آنفولانزا h1n1

آنفلوانزای H1N1 یک بیماری تنفسی حاد بسیار مسری است که در خوک ها ناشی از انواع مختلف ویروس آنفلوانزای خوکی است و میزان مرگ و میر آن در خوک ها (حدود 4٪) است.
Image result for ‫تعریف آنفولانزا h1n1‬‎

خوک ها مانند انسان ها با آنفولانزا آلوده هستند، اما ویروس آنفلوانزا h1n1 با ویروس آنفلوانزا مشابه نیست و ویروس به طور معمول باعث ایجاد بیماری نمی شود، فقط در گذشته، تعداد کمی از آنفلوآنزای خوکی که در تماس نزدیک با این حیوانات بوده است گزارش شده است.

 

اما اخیرا یک نوع جدید ویروس آنفلوآنزای خوکی به علت جهش ژنتیکی ایجاد شده که بر انسان تاثیر می گذارد و در عین حال به راحتی از انسان به انسان گسترش می یابد و به این ترتیب افرادی که با این حیوانات تماس نداشته اند نیز در معرض ویروس آنفلوآنزا h1n1 قرار دارند.



واکسن های مختلف برای محافظت از خوک ها در برابر آنفولانزای خوکی در دسترس هستند. اما در حال حاضر هیچ واکسنی وجود ندارد که بتواند ایمنی به آنفلوانزای خوکی را برای انسان فراهم کند. واکسن فصلی آنفلوآنزا ممکن است در برابر آنفلوآنزای خوکی H3N2 کمک کند اما مطمئنا در جلوگیری و جلوگیری از H1N1 آنفلوانزای خوکی کمک نخواهد کرد. چهار دارو مختلف ضد ویروسی وجود دارد که برای استفاده از آنفلوآنزا h1n1: amantadine، amantadine، rimantadine، oseltamivir و zanamivir دارای مجوز برای استفاده در ایالات متحده هستند: تا زمانی که ویروس ها به این چهار دارو، همه چهار دارو حساس هستند، اما ویروس های آنفولانزای خوکی که برای انسان جدید هستند، به آمانادین و ریمنتدین مقاوم هستند. در حال حاضر وزارت بهداشت ایالات متحده، CDC پیشنهاد استفاده از oseltamivir و zanamivir برای درمان و یا جلوگیری از آنفلوانزای خوکی است. طبق گزارش CDC، دو دارو تامیفلو و Relenza که معمولا برای مبارزه با آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گیرند نیز در مقابله با همه گونه های آنفلوآنزای خوکی موثرند. داروهایی که در سالهای گذشته برای درمان انواع ویروسهای قدرتمند آنفلوانزا تولید شده اند، توانایی کمک به افراد مبتلا به آنفلوانزای خوکی را دارند. در واقع، بیماری پاندمی جهانی بیماری آنفلوانزای مرغی و سارس در سال های اخیر، آمادگی داروهای درمانی را برای مقابله با بیماری های جدید افزایش داده است. بعضی از پزشکان معتقدند که استفاده از داروهای ضد ویروسی می تواند آنها را به این داروها مقاومتر کند.



ویروس H1N1 آنفلوآنزای خوکی بسیار متفاوت از ویروس H1N1 انسانی است، بنابراین واکسن هایی که برای انفجار فصلی انسان استفاده می شوند برای جلوگیری از گسترش ویروس H1N1 آنفولانزای خوکی در خوک ها، نه در خوک ها و یا در بدن انسان، تولید ایمنی نمی کنند.

 

بنابراین، توصیه پزشکی و بهداشتی را می توان تنها تا زمانی که واکسن آنفلوانزا h1n1 تهیه شده و مستند شده باشد.

 

آنفولانزای خوکی مانند هر سرماخوردگی از طریق سرفه و عطسه منتقل می شود. دست ها را به صورت منظم بشویید اگر آب و صابون در دسترس نیست، می توانید از ژل های پاک کننده استفاده کنید.

 

درباره استفاده از ماسک برای پیشگیری و پیشگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزا h1n1 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده معتقد است که شواهد علمی کافی برای تایید اینکه ماسک در واقع در خارج از مراکز درمانی استفاده می شود وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.