آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

مالاریا و ارجاع به دکتر

مالاریا و ارجاع به دکتر

در صورت سفر یا مسافرت به یک ناحیه خطرناک این بیماری با پزشک خود صحبت کنید. انگل هایی که باعث بیماری می شوند گاهی باعث می شود که عفونت مالاریا به مدت یکسال در بدن شما باقی بماند. اگر علائم شدید داشته باشید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
عوارض مالاریا

این بیماری می تواند مرگبار باشد، به ویژه از طریق گونه هایی که در آفریقای گرمسیری رایج هستند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تخمین می زنند که 90 درصد از کل مرگ و میر مالاریا در آفریقا رخ می دهد، به احتمال زیاد در کودکان زیر 5 سال.
داروهای مالاریا

 کلروکین (آرالن)

 سولفات کینولین

 هیدروکسی کلروکین (Plaquenil)

Molochine

ترکیب اوتواکن و پروژانیل (مالارون)
پیشگیری از مالاریا

اگر شما قصد سفر به یک محل که بیماری شایع است، قبل از مسافرت در مورد داروهایی که می توانید قبل، در طی و پس از سفر خود داشته باشید، قبل از سفر خود به پزشک خود صحبت کنید، که می تواند از شما در برابر انگل محافظت کند. به طور کلی، داروهای مورد استفاده برای پیشگیری از بیماری همانند داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری هستند. پزشک شما باید بداند که کجا سفر می کنید، بنابراین شما می توانید بهترین اثر ممکن را بر نوع انگل تجویز کنید.
علل مالاریا

پشه آلوده به انگل آن را باعث می شود فرد را آلوده کند اگر فرد فرد را صرف می کند. مالاریا نیز از مادر به جنین منتقل می شود. این نوع بیماری مالاریا مادرزادی است. این بیماری از طریق جریان خون منتقل می شود. بنابراین، مسیرهای انتقال این بیماری به شرح زیر است: انتقال خون؛ پیوند عضو؛ استفاده از یک سرنگ مشترک.
بیماران مالاریا

بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته اند، به زندگی عادی باز می گردند، اما اگر عوارض این بیماری آشکار شود، ممکن است برای بیماران سخت تر شود. به عنوان مثال، مالاریا مغزی که موجب تورم رگ های خونی مغز می شود، احتمال آسیب مغزی را افزایش می دهد. به همین ترتیب، بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری به داروها پاسخ نمی دهند. در این موارد، بیماری ممکن است شدید باشد و باعث ایجاد اثرات مضر دیگری برای بیمار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.