خواص کاسنی برای مردان

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد , خواص عرق کاسنی برای مرد,فواید عرق کاسنی برای مردان,خواص عرق کاسنی برای زنان باردار,خواص عرق کاسنی برای زنان,خواص عرق کاسنی برای مردان,خاصیت عرق کاسنی برای مردان,خواص عرق کاسنی برای زنان شیرده,خواص عرق کاسنی برای زنان حامله,فواید عرق کاسنی برای زنان باردار,خواص عرق کاسنی در مردان,فواید عرق کاسنی برا مردان

 خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص کاسنی برای مردان و پسردار شدن می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .عرق کاسنی از گیاه کاسنی بدست می آید و دارای خواص مختلف از جمله درمان مشکلات گوارشی، جلوگیری از سوزش سردل، کاهش درد آرتروز مفاصل، سم زدایی از کبد و کیسه صفرا، جلوگیری از عفونت های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قلب است.آب برگ این گیاه بهترین داروی زردی و کلیه ها و کبد است، و جوشیده و صاف کرده آن برطرف کننده تب‌های کهنه و تقویت کننده معده همراه با گل قند درمان کننده تب‌های جزئی مداوم می باشد. 

خواص کاسنی برای مردان

     کاسنی معمولی یا ‎Cichorium گیاهی است از ریشه گل مینا، از تیره گل‌ستاره‌ای‌ها میباشد. از این گیاه دو گونه کِشتی و چهار تا شش گونه وحشی موجود است. این گیاه انواع مختلفی دارد سه نوع آن معروف است. کاسنی بری: که به tansy شهرت دارد در ایران نمی‌روید. کاسنی زرد که به گل قاصدک شهرت دارد و در طب قدیم ایران به نام ترخشقون نام برده‌اند در بیشتر نواحی ایران پراکندگی دارد .

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

این گیاه همچنین یک داروی طبیعی آرام بخش و تقویت کننده اعصاب است و می تواند مانع از ابتلای افراد به بیماری سنگ کلیه شود.از جمله خواص عرق کاسنی, افزایش میل جنسی مردان است. از آن جایی که کبد می تواند هورمون ها را بررسی و متعادل کند, در تنظیم قدرت باروری نطفه و تقسیم کروموزوم‌های نر و ماده بسیار موثر است. از این رو مصرف عرق کاسنی در مردان, موجب افزایش حجم اسپرم می شود و این مسئله تاثیر به سزایی در باروری دارد.

خواص عرق کاسنی برای مردان

گیاه معمولی : یک گیاه دارویی پایا با گل‌های آبی یا ارغوانی است.این گیاه در اصل بومی جهان قدیم است و بعداً در قاره آمریکا نیز به‌صورت گیاه خودروی کنار جاده‌ای درآمده است. منشا اصلی این گیاه اروپای مرکزی، مناطق غربی و مرکزی آسیا و شمال آفریقا است و پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف ایران به خصوص شهرستان اقلید، آذربایجان، کردستان و مناطق کوهستانی خراسان دارد. به آب و هوای خنک، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و گرمای شدید تابستان راتحمل نمی‌کند.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

پژوهشگران از ریشه، برگ و ساقه این گیاه در تهیه انواع داروها استفاده می کنند، براساس تحقیقات دراین گیاه ویتامین ها و املاح معدنی چون روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E و ویتامین K وجود دارد که همگی برای بدن ضروری و مفید هستند.

خواص کاسنی در مردان

خواص کاسنی  • تصفیه خون و شستشوی کبد از جمله خواص کاسنی و عرق آن است. این گیاه یکی از گیاهان دارویی موثر است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه اجزای آن خواصی بسیار مفید برای بدن دارد، البته اگر به‌ اعتدال مصرف شود. • گیاه کاسنی دارای خواص تب‌بر می‌باشد،همچنین اندام هوایی این گیاه مانند برگ و ساقه آن، برای هضم غذا مفید است. • شستشو دهندهٔ کبد و کلیه، خون ساز است. • این گیاه دارویی باعث افزایش نیروی جنسی و افزایش حجم اسپرم در مردان میشود. • کاسنی و عرق کاسنی، از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه و منزلتی خاص داشته و همه مادربزرگ‌ها، در میان تمام شیشه‌های عطر و ادویه در مطبخ خانه‌هایشان، یک قرابه کوچک، عرق کاسنی را در کنار شاتره، گل گاوزبان، نعناع و … نگه‌داری می‌کردند. عطاران و محققان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می‌دانند که تاثیراتش در از بین بردن حرارت و التهاب بدن احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تاثیراتش کاملا قابل مشاهده است. این گیاه دارویی سرد است، و تقویت کننده کبد، و مسکن حرارت و عطش، و گرمی و تقویت کننده کلیه و فشار خون و صفرا و پاک کننده مجرای ادرار و کلیه‌ها است.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است که نوشیدن آنها به همراه آب می تواند سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود

خواص کاسنی برای مرد

• این گیاه برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است. • آب برگ این گیاه دارویی بهترین داروی یرقان و کلیه‌ها و کبد است، و جوشیده و صاف کرده آن برطرف کننده تب های کهنه و تقویت کننده معده همراه با گل قند درمان کننده تب های جزئی مداوم است. • ضماد آن برطرف کننده ورم های گرم و درد چشم و افزاینده بینائی است. • تهیه ضمادی از کاسنی و سرب سائیده و روغن گل درمان کننده سرطان زخم دار است. • این گیاه دوست خوب کبد است و کم‌ کننده قند خون بیماران مبتلا به دیابت می‌باشد. • هرگاه آب این گیاه و آب خیار چمبر را مخلوط کنید و در ابتدای شرع آنژین و بیماریهای حلقوی با آن غرغره کنید، آن را درمان خواهد نمود. • تخم کاسنی در ترکیب با سایر داروهای خنک مفید و برطرف کننده تبهای صفراوی، یرقان، خفقان، بیماری های کبدی و سردرد است. • تخم این گیاه هرگاه همراه با صندل و تخم رازیانه پخته شود، دفع کننده سموم و ضعف کلیه و طحال و تحریک کننده اشتها می‌باشد.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

خوردن کاسنی برای لاغری و کاهش وزن نیز بسیار مفید است و به دلیل دارا بودن نوعی اسید آمینه می تواند اشتها را سرکوب و از پرخوری درفرد بکاهد. نوشیدن یک الی دولیوان عرق کاسنی می تواند در طول روز برای تنظیم وزن مفید باشد.

خواص عرق کاسنی برای مرد

• تخم کاسنی در جمیع حالات جانشین برگ کاسنی می‌تواند بشود. • مقدار مجاز خوراک طبی تخم کاسنی تا ۱۰ گرم است، و شربت آب آن ۴ تا ۱۰ گرم و داخل سایر جوشیدنی ها برای پختن دارو ۲۰ تا ۵۰ گرم است. • ریشه کاسنی گرم و خشک است، برطرف کننده گیر و سده، نرم کننده اخلاط سینه، افزاینده ادرار، برطرف کننده تب ها، تصفیه و پاک کننده خون، و رفع کننده ورم احشاء و درد مفاصل و استسقاء. • برای درمان یبوست، جوشانده برگ و ریشه کاسنی به مقدار ۲ فنجان صبح ناشنا بسیار مفید است. • برای تهیه ماسک زیبائی از این گیاه،ابتدا این گیاه را بکوبید و آب آن را بگیرید و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به صورت بمالید. پس از یک ربع ساعت آن را با آب ساده بشوئید. این ماسک غدد را تحریک می‌کند و عرقپوست را زیاد می‌کند. برای مبتلایان به امراض جلدی و اگزما مفید است.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

این ماده می تواند درد ورم مفاصل و حتی درد زایمان در زنان را کاهش دهد و مانند یک داروی ضد التهابی از درد و تورم مفاصل و عضلات بکاهد

فواید عرق کاسنی برای مردان

• این گیاه منبعی مفید برای فروکتوز است و اینولین به خودی خود شکلی از فیبر طبیعی است که اگر در برنامه غذایی گنجانده شوند به کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند. هر دوی این اهداف به تنظیم گرلین که نخستین اسید آمینه‌ای است که با احساس گرسنگی و رفتارهای غذاجویانه مرتبط است، کمک می‌کند. مصرف این گیاه موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد احساس سیری یا پری شکم می‌شود، که این امر در راستای تلاش برای کاهش وزن است. • کاسنی به طور سنتی برای درمان آرتروز به کار گرفته می‌شد، و مطالعات نشان دادند که این گیاه به طور قابل توجهی دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد که به همین دلیل موجب کاهش دردهای مفصلی – استخوانی می‌شود. در مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ ، گزارشات حاکی از آن است که ۷۰٪ از بیمارانی که از دردهای مفصلی-استخوانی رنج می‌بردند و با این گیاه دارویی تحت درمان قرار گرفتند و به طور قابل ملاحظه‌ای دردهایشان بهبود یافت. همچنین این گیاه را عموما برای کاهش دردهایی که عامل التهابی دارد، دردهای ماهیچه‌ای و درد مفاصل می‌توان مصرف نمود.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

 این ماده یک داروی بسیار مفید برای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و حتی ابتلا به بیماری سرطان است. تحقیقات در این خصوص نشان داده است که مصرف عرق کاسنی به میزان یک الی دولیوان همراه با آب درطول روز می تواند از بروز تومورهای بدخیم سرطان سینه و سرطان روده بزرگ دربانوان جلوگیری کند.

خواص عرق کاسنی برای مردان

• این گیاه خواصی همچون داروهای مسکن دارد که اضطراب را کاهش داده و ذهن را آرام می‌سازد، بنابراین استرس و تاثیرات خطرناک آن بر بدن را از بین می‌برد. عصاره ریشه کاسنی به دلیل خواص آرامش‌بخشی به خواب راحت کمک می‌کند و از بسیاری از قرص‌های خواب‌آور مرسوم سالم‌تر است. کاهش استرس و اضطراب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عدم توازن هورمون‌ها، مرض بی‌خوابی، زوال عملکرد شناختی و پیری زودرس را تاحدودی تقلیل می‌دهد.

خواص کاسنی برای مردان , خواص عرق کاسنی برای مردان , خواص کاسنی در مردان , خواص کاسنی برای مرد

افرادی که از اجابت دیرهنگام مزاج دچار بیماری و دل درد شده اند می توانند از عرق کاسنی به عنوان یک مکمل درمانی بسیار مفید و اثرگذار استفاده کنند.

خاصیت عرق کاسنی برای مردان

کاسنی در طب سنتی : پزشک بزرگ ایرانی ابن سینا، در مورد گیاه کاسنی و خواص دارویی آن گفته است: • کاسنی بازکننده است و سموم کبد را دفع می کند. • این گیاه در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری مۆثر است. • مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است. • غرغره آب این گیاه دارویی گلودرد و تورم مفصلی را از بین می برد. • اگر آب پخته این گیاه را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است. • ریشه این گیاه در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مۆثر است. • ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. • ریشه این گیاه در از بین بردن ورم احشا خیلی مۆثر است. • ریشه گیاه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است. • ریشه این گیاه برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و یرقان مفید است و مشکلات صفراوی را بر طرف می کند. • کاسنی در ازدیاد نطفه موثر است و انسان را از ابتلا به قولنج محفوظ نگه می دارد و توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. • این گیاه در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است. • قلب، کلیه و کبد را فعال و با نشاط می کند. • کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد و برگ آن دارای مقداری ویتامین C است لذا در حفظ جوانی مۆثر است

نقش کاسنی در افزایش اسپرم مردان چیست؟

در این رابطه حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند : بر شما باد به کاسنى که به نطفه را زیاد می کند ، فرزند را زیبا می کند ، گرم و نرم می باشد و پسر را زیاد می کند. حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده اند: بر تو باد کاسنى ، چرا که منى را زیاد می کند و فرزند را زیبا مى گرداند . گرم و ملیّن است و احتمال پسر بودن بچه را زیاد می کند. با توجه به دو حدیث بالا نقش کاسنی در تقویت و افزایش اسپرم و باروری مردان کاملا مشخص است. کاسنی کار تصفیه خون را هم انجام می دهد و مخصوصا در دفع چربی های زائد و مضر خون نقش کلیدی دارد. کاسنی علاوه بر تقویت نیروی جنسی و نیز تقویت اسپرم، نقش موثری در کاهش فشار خون انسان دارد. مردانی که به دلیل فشار خون شاید نتوانند عمل نزدیکی مناسبی داشته باشند سعی کنند حتما از کاسنی استفاده کنند. توجه داشته باشیم که مصرف کاسنی همراه با شاه تره توصیه شده است. هنگام مصرف ، 2واحد کاسنی را با یک واحد شاه تره مخلوط نموده و میل نمایید. مداومت بر مصرف عرق کاسنی در حدود 40 روز ، هم باعث تصفیه خون شده و هم به تقویت اسپرم ها منجر می شود و قدرت باروری مردان را زیاد می کند

خواص کاسنی برای مردان