آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

خواص بادام هندی

خواص بادام هندی

 خواص بادام هندی برای کودکان , خواص بادام هندی خام , خواص بادام هندی در بارداری , خواص بادام هندی در طب سنتی

کاشو یا بادام هندی درختی است که تا ۱۴ متر رشد می کند و یکی از آجیل های خوشمزه از خانواده ی پسته ایان و سیب بادام هندی را تولید می کند. نام علمی بادام هندی Anacardium occidentale می باشد و بومی شرق برزیل است.همیشه طعم عالی و منحصربه‌فرد بادام‌هندی ما را به سمت خود جلب می‌کند؛ ولی در حقیقت به اندازه‌ای که به خوردن آن علاقه‌مند هستیم، چندان اطلاعی از فواید آن برای سلامتی نداریم. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بادام هندی خام برای مردان و کودکان در بارداری و بدنسازی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع بادام هندی

طبع بادام هندی گرم و خشک است. بادام هندی برای سلامت قلب، داشتن عضلات قوی، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان مفید می باشد، بادام هندی همچنین از دیابت، کم خونی و سنگ صفرا جلوگیری می کند.بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.مطالعات نشان داده بادام هندی به سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان کبد چرب و بیماری های کبدی مفید می باشد، همچنین مصرف منظم بادام هندی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی شود.

خواص بادام هندی برای فشارخون

از دیگر دلایلی که چرا مصرف بالای منیزیوم به وضوح می‌تواند زندگی‌مان را نجات دهد، این است که بر فشار خون‌مان تاثیری مثبت دارد. کمبود منیزیوم می‌تواند به شکلی خطرناک به فشار خون بالا و حتی به انواع گرفتگی‌ها، اسپاسم، و کشیدگی‌های ماهیچه‌ای منجر شود. بادام هندی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و بر بیماران مبتلا به فشار خون تاثیر درمانی شگفت‌آور داشته باشد. حتی اگر به فشار خون مبتلا نیستید، لازم است بدانید بادام هندی به مبارزه علیه سردردهای میگرنی می‌پردازد و باعث می‌شود روزتان را بدون درد و با ذهن باز و آرام ادامه دهید.

روغن بادام هندی

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی به طور گسترده ای برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار استفاده می شود.

درمان سرطان با بادام هندی

بادام هندی به میزان زیاد حاوی پروآنتوسیانیدین، نوعی فلاونول است که از تقسیم و گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند. یکی از انواع مهم سرطان که بادام‌هندی می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند، سرطان روده‌ی بزرگ است؛ بادام‌هندی با مبارزه علیه سلول‌های سرطانی می‌تواند از گسترش آن‌ها جلوگیری نماید. این قطعا یکی از بهترین خواص بادام هندی برای سلامتی است که می‌تواند جان‌تان را نجات دهد.پژوهش‌ها نشان داده‌اند وفور آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر اسید آناکاردیک، کاردانول، و کاردول در بادام هندی، این ماده‌ی خوراکی را به عامل پیشگیرنده‌ی شیمیایی موثری برای آن دسته از افرادی تبدیل کرده است که به جهت وجود تومور و سرطان تحت درمان‌ هستند. هم‌چنین، بادام هندی خرد شده، نوع نسبتا ساده و قابل هضمی از پروتئین است که به عنوان ماده‌ی خوراکی سالم و مفیدی برای بیماران به شمار می‌رود.

خواص بادام هندی برای دیابت

وجود مقدار بسیار اندکی قند و کلسترول بد در بادام هندی، این دانه‌ی خوراکی را به گزینه‌ی سالم و مفیدی برای بیماران مبتلا به دیابت تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها حتی به کاهش خطر دیابت نوع ۲ نیز کمک می‌کند.

مصرف بادام هندی در بارداری

بادام هندی یک منبع انرژی فوری برای زنان باردار است و به عنوان یکی از بهترین میان وعده ها در دوران بارداری محسوب می شود بادام هندی مقادیر بالای ویتامین C دارد و برای کاهش ترک خوردگی شکم در طول بارداری می شود بادام هندی فشار خون بالا را کنترل کرده و برای جلوگیری از فشار خون بالا در زنان باردار مفید می باشد بادام هندی مقادیر بالایی منیزیم دارد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان باردار مفید است بادام هندی سطح آهن بدن در دوران بارداری را کنترل کرده و مانع از کم خونی زنان باردار می شود، همچنین آهن موجود در بادام هندی برای سلامت جنین و رشد اندام های او ضروری می باشد. پیش از مصرف هر گونه خوراکی و آجیل در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

کم خونی و بادام هندی

بادام هندی منبع خوبی برای آهن غذایی به شمار می‌رود؛ وجود آهن برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن و کمک به کارکرد آنزیم‌ها و دستگاه ایمنی بدن ضروری است. کمبود آهن در رژیم غذایی می‌تواند به خستگی مفرط، کم خونی، و افزایش آسیب‌پذیری در برابر عفونت‌ها منجر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.