آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

تره و خواص آن

تره و خواص آن

تره فرنگی،تره به انگلیسی،تره کوهی،تره تیزک،تره سبزی

تره یکی از سبزیجات پرطرفدار است و در سبزی خوردن و سبزی کوکویی یا آش دیده می شود. جالب است بدانید که درمان تمامی عفونت هاست،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی و خوشمزه  است که ساقه ندارد و برگهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز نامیده می شود.

تره،خواص تره
فواید تره را بشناسید
بهتر است بدانید که  تره ناراحتی طحال را رفع می کند. قابل ذکر است که تره از نظر خواص درمانی و غذا شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو نیز می کند.در واقع مصزف تازه برای برطرف کردن یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، برطرف شدن چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش  و موثری دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید و تاثیرگذار بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر می باشد.

تره،خواص تره
بهتر است بدانید که  تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است وبنابراین خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج مفیدو تاثیرگذار می باشد. جالب است بدانید که خوردن تره که در سکه پرورده شده باشد، برای برطرف کردن سنگ کیسه صفرا و تورم طحال مفید است.قابل ذکر است که تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بواسیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بواسیر را قطع می نماید.

تره،خواص تره

لازم به ذکر است که مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش به ویژه اگر با سماق مخلوط شود مؤثرمی باشد.قابل توجه است که مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر بهبودی دارد.بهتر است بدانید که تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور می باشد. بدنیست بدانید که  تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن موجود است مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای کاراتین نیز است.

تره،خواص تره
جالب است بدانید که تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. بنابراین برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نمی باشد.لازم به ذکر است که جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای کمک زیادی می نمایدخوب است بدانید که مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زکام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر و تاثیر گذاراست.امیدوارم اکنون که خواص این گیاه را می شناسید در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

تره و خواص آن

مطالب مرتبط:

نعناع

ریحان

مرزه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.