آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

تمشک آبی و خواص آن

تمشک آبی و خواص آن

تمشک آبی در ایران،خواص تمشک آبی،چای تمشک آبی،ژله تمشک آبی،تمشک آبی

جالب است بدانید که تمشک آبی از آن دسته میوه هاست که هم ظاهر متفاوتی دارد و هم برای سلامتی بسیار مفید است. لازم به ذکر است که متخصصان می‌گویند میل کردن تمشک آبی به دلیل مقابله با رشد سلول‌های چربی می‌تواند راه‌کاری موثر برای مقابله با چاقی افراد باشدو در لاغر شدن به آنها کمک کند.

تمشک آبی،خواص تمشک آّبی

بهتر است بدانید که شوانی موگ متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه «تگزاس وومن» که این تحقیق را انجام داده در آزمایشات خود از بافت‌های کشت شده از موش‌ها در آزمایشگاه استفاده نموده است. قابل ذکر است که به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، موگ روی «پلی‌فنول‌های» موجود در این میوه مطالعه کرده و به خاصیت این ترکیب برای مقابله و مبارزه با محتوی چربی در بدن پی برده است. جالب است بدانید که  تمشک آبی سرشار از نوعی ترکیب به نام «آنتوسیانین» است که عامل رنگ آبی این میوه است. در واقع این ترکیب، التهاب را کاهشخواهد داد، از بدن در برابر سرطان محافظت می‌نماید و برای سلامت چشم، عروق سرخرگی و مغز نیز موثر و مفیداست.

تمشک آبی،خواص تمشک آّبی

قابل ذکر است که میوه‌هایی که مانند تمشک آبی رنگ آبی و قرمز پررنگ دارند سرشار از آنتی اکسیدان می باشندکه خاصیت ضد پیری و ضد التهاب دارند. توت فرنگی، تمشک، تمشک آبی، انار و آلبالو همه در این دسته از میوه‌ها قرار گرفته اند و بسیار در جوان سازی موثر هستند. لذا گزارش، مصرف تمشک آبی می‌تواند از بدن شما در برابر افزایش فشار خون محافظت نماید. تمشک آبی حاوی ترکیب زیست فعال آنتوسیانین‌ تاثیر ضد فشار خونی دارد.واقعیت این است که متخصصان علوم تغذیه در یک تحقیق جدید خاطرنشان کردند که تمشک آبی برای مقابله با چاقی بسیار مفید است.

تمشک آبی،خواص تمشک آّبی

بهتر است بدانید که آنتوسیانین‌ها متعلق به خانواده ترکیبات زیست فعالی به نام فلاوونوئیدها هستند که در بیشتر انواع توت‌ها و تمشک‌ها، آب پرتقال خونی، انگور فرنگی سیاه و تمشک آبی به فراوانی  یافت می‌شوند. انواع دیگری از فلاوونوئیدها در سایر میوه، سبزیجات، دانه‌ها و گیاهان پیدا می‌شوند. در واقع این ترکیبات نقش مفیدی در کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی دارند.

تمشک آبی،خواص تمشک آّبی

مصرف این میوه مفید و پر از خاصیت را به شما توصیه می کنیم .

تمشک آبی و خواص آن

مطالب مرتبط:

توت فرنگی

توت سفید

توت خشک

شاه توت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.