آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

توت فرنگی و سرماخوردگی

توت فرنگی و سرماخوردگی

 توت فرنگی و سرماخوردگی , توت فرنگی برای سرماخوردگی خوبه , توت فرنگی برای سرماخوردگی ضرر دارد , توت فرنگی برای سرماخوردگی بد است

توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است که باعث جذب آهن بیشتر شده و در نتیجه باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.خواص توت فرنگی برای سلامتی بسیار است. یکی از خواص توت فرنگی وجود ویتامین ب در آن است که باعث پیشگیری از استرس و افسردگی می شود. همچنین توت فرنگی دارای ویتامین ث زیادی است که برای درمان لثه، درمان سرماخوردگی و سایر مشکلات مفید است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره رابطه و خواص توت فرنگی و سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع و ارزش غذایی توت فرنگی

طبع توت فرنگی سرد و تر است. انواع توت ها و از جمله توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و پلی فنل می باشند، علاوه بر این توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فولات، پتاسیم، منگنز، فیبر غذایی و منیزیم می باشد. توت فرنگی تازه را می توان برای تهیه مارمالاد و مربا توت فرنگی، شربت توت فرنگی، تارت توت فرنگی و انواع آبمیوه، بستنی و اسموتی ها استفاده کرد. همچنین توت فرنگی را می توان برای تهیه انواع کیک و کلوچه، ماست توت فرنگی، شکلات و آب نبات و سالاد میوه به کار برد. یک توت فرنگی متوسط می تواند بیش از ۲۰۰ دانه داشته باشد. ارزش غذایی توت فرنگی کالری : ۳۳ پروتئین : ۰٫۷ گرم فیبر : ۲ گرم کربوهیدرات : ۸ گرم قند : ۴٫۹ گرم چربی : ۰٫۳ گرم

خواص توت فرنگی و سرماخودگی

مقادیر بالای ویتامین C موجود در توت فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان تب، سرفه و سرماخوردگی می شود. مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.

خواص آب توت فرنگی

آب توت فرنگی حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E می باشد که التهاب پوست را کاهش می داده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. مقادیر بالای منگنز، مس، آهن، فسفر، پتاسیم و روی موجود در آب توت فرنگی باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود. پتاسیم موجود در آب توت فرنگی فشار خون بالا را کاهش داده و برای پیشگیری از حملات قلبی و آترواسکلروز مفید است. فیبر موجود در آب توت فرنگی باعث تنظیم سطح قند خون افراد دیابتی می شود. آب توت فرنگی مقادیر قابل توجهی آهن دارد که گردش خون بهبود بخشیده و به درمان کم خونی کمک می کند. ویتامین C، اسید الاژیک و اسید فولیک موجود در توت فرنگی برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مفید می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.